یواش یواش دارم به قانون نسبیت ایمان میآرم . و باور میکنم همه چیز نسبیه . اگر آفتاب خوبه هنوز بدیهاش رو برای ما رو نکرده , هیتلر , یه دیکتاتور بی رحم نژاد پرست بود دلیلش اینه که ما فقط از دیدگاه خودمون به هیتلر نگاه کردیم کردیم شاید یک سری صفات انسانی ناب هم در هیتلر باشد که هنوز افشا نشده و شاید درآینده نچندان دور از اون بعنوان یه اسطوره یاد بشه , شاید کوروش هم تو زمان خودش یه دیکتاتور نژاد پرست بود مثل هیتلر یا شاید هم شدیدتر کسی که کشور گشایی کرد و عدالت گسترانید بدون خونریزی ؟
علامت سوال گذاشتم چون همیشه برام جای سواله .بدون شک تمام این خوبی ها وبدی ها در کنار هم قرار می گیرند . دارم ایمان میارم هیچ خوب مطلقی وجود ندارد و هیچ بد مطلقی هم وجود ندارد . و این زاویه نگاه به یک موضوعه که بد یا خوب بودن اون رو برای ما تشریح میکنه و گذر زمان خیلی از این مسائل رو آشکار میکنه .